čtvrtek 6. září 2007

Silvestrovské domácí vězení a Výměna manželek po česku

Jak s vaničkou vylít i dítě a výměnu manželky spojit i s výměnou presidenta. Podmračený den ve veselém tempu Mejdanu roku z Václaváku.

Dnešek mám jako celodenní domácí vězení nad scénářem Silvestrovského Mejdanu roku z Václaváku 2007. Náladu mám stejnou jako je venkovní počasí, což je ideální stav pro vytváření veselých hudebních směsek, scének, situací či vtípků a gagů. Do toho ještě odolávám neustále zvonícímu mobilu. Obsah telefonátů stojí za to. průběžně se dovídám, že se mění termíny natáčení "silvestrovských předtáček", pak zase, že termíny zůstávají a mění se místo natáčení. Jedna slavná česká pop pěvkyně odřekla a dalších deset se nabízí, že by na Václaváku chtěli zpívat. Jenže si nejdem jistý jestli součet všech těhle nabízených dožene diváckým ohlasem tu, která odřekla. Volá mi také Radek John, že Nova odstupuje od koncertu 13.9. na Václavském náměstí, což je to vyhlášení Cen Michala Velíška, pokud si můj milý Deníčku dobře pamatuješ. Prý se nelíbí velikost log zúčastněných partnerů, kteří si prý na akci chtějí nahnat popularitu. Každopádně z koncertu odstupuje i Radek John, takže mě čeká opět předělávání a zdá se, že pracuji pro úplně jinou akci než jsem původně začal. V hlavě mě pořád zní Moby a jeho "bournovské" Extrema Ways. Nějak se v tom textu poznávám... "

Extreme songs that told me
They helped me down every night
I didn't have much to say
I didn't get above the light
I closed my eyes and closed myself
And closed my world and never opened
Up to anything
That could get me along... "

Venku už je najednou podzim. Brzo se stmívá, není mi do zpěvu. Naštěstí mě rozchechtaly až "silvestrovské" inspirace z http://www.youtube.com/ , o které se s tebou Můj milý Deníčku hodlám podělit :

Co odkaz, to perla :)   http://www.youtube.com/watch?v=AUTRI20j7cM   http://www.youtube.com/watch?v=3KlnduOfe5g   http://www.youtube.com/watch?v=QLIh0F_f7j4   http://www.youtube.com/watch?v=WYblLhRNJ6o   http://www.youtube.com/watch?v=pWGV_HJRDYM&mode=related&search=   http://www.youtube.com/watch?v=qglQ0aiEGA0&mode=related&search=   http://www.youtube.com/watch?v=i15ALD6fsUU   http://www.youtube.com/watch?v=MuS0ODmarIA&mode=related&search=   http://www.youtube.com/watch?v=_uuJ3m_6PNQ&NR=1   http://www.youtube.com/watch?v=z-TBJP62qbw&mode=related&search=   http://www.youtube.com/watch?v=-RiNoYwKnas&mode=related&search=   http://www.youtube.com/watch?v=IyhluZbD6XI&mode=related&search=   http://www.youtube.com/watch?v=yGfwLTtKuSs&mode=related&search=   http://www.youtube.com/watch?v=8xNBIn1ZNO8&mode=related&search=   http://www.youtube.com/watch?v=jxjRTrsMW4M&mode=related&search=   http://www.youtube.com/watch?v=svoecSLUTNs&mode=related&search=  

Jednou ze scének pro chystaný Mejdan roku z Václaváku by měla být i Silvestrovská výměna manželek. Kromě oblíbené reality Show, můžeme ode dneška hledat inspirace i v současné české politické realitě :

Paroubek: Nestrkejte nos do mé peněženky

Jiří Paroubek na otázky mířící do jeho soukromí odpovídal velmi neochotně.více fotografií...foto: Dan Materna,  MAFA
Jiří Paroubek na otázky mířící do jeho soukromí odpovídal velmi neochotně.

5. září 2007  10:47 Michaela Jílková zpovídala předsedu ČSSD Jiřího Paroubka, který s gustem kritizuje soukromý život premiéra Topolánka. Otázka je, zda umí svou kritiku obhájit a jak sám snáší otázky na toto téma. O svých rodinných záležitostech není ochoten otevřeně hovořit.
Prohlédni fotky - Paroubek ve studiu



Rozhovory Michaely Jílkové

Pane předsedo, rád se poměřujete s Mirkem Topolánkem. A s oblibou se předvádíte jako čestný, férový chlap. Neukázal jste se toto léto poněkud jinak?
Co máte na mysli, paní Jílková?

Vaši "výměnu manželek".
Podívejte, nevzpomínám si, že by kdokoli vydal společně se svojí manželkou prohlášení, že se rozejdou. A ten rozchod znamená rozvod. Takže já si myslím, že jsem to udělal tak jako nikdo jiný. A že to bylo jak čestné, tak férové.

S Mirkem Topolánkem se porovnáváte třeba v rychlosti rozvodu. Cituji vás: "Já budu za několik málo týdnů rozveden a za několik málo týdnů opět ženatý. Panu Topolánkovi se to nepodaří třeba za tři roky." Nebo: "Pan Topolánek nevyřešil své rodinné záležitosti za celý rok ani o centimetr."
Je to tak.

Video

Paní Jílková, já odejdu



No ale čí je to zásluha, pane předsedo? Není to spíše díky přístupu vaší manželky, která vám nebránila ve štěstí a s rozvodem okamžitě souhlasila? Kdyby se "zasekla", tak jste na tom stejně jako Topolánek.
Paní Jílková, já myslím, že už jsem k tomu všechno řekl a že bychom mohli obrátit pozornost do jiné oblasti. Rozvodové stání máme 12. září a tam bude celá věc nějakým způsobem vyřešena. Já už nemám potřebu se k té věci vracet.

Ano, ale já hovořím o tom, že jste se nějakým způsobem vymezoval vůči předsedovi ODS právě na základě vašeho rozvodu. Takže otázku znovu zopakuji. Pane předsedo... 
... ale já se nepotřebuji...

... uznáváte, že je hlavně zásluha vaší manželky, že jste rychlejší v rozvodu než pan Topolánek? Protože kdybyste měl za ženu paní Topolánkovou, tak jste na tom stejně jako pan Topolánek.
(napije se vody) Možná se pan Topolánek neuměl se svojí manželkou dohodnout tak, jako jsem to uměl já. Ale já už nepovažuji za nutné o té věci hovořit.

Prohlásil jste: "K takové formě čestného rozchodu neměl zatím nikdo v Čechách odvahu." V čem jste jediný, co nikdo v Čechách dosud nikdy neudělal?
(opět se napije vody) Ale já už to nechci komentovat. Opravdu nevidím žádný důvod, abych to komentoval. Je to pro mě uzavřená věc. A 12. září bude zcela uzavřena.

Probírám s vámi vaše veřejné výroky, kterými se před voliči chcete prezentovat jako čestný a férový muž. Tak bych ráda věděla, k čemu tak čestnému - kromě vás - neměl v Čechách nikdo odvahu?
(opět se napije vody) Já už to skutečně nechci komentovat. Paní Jílková, buďto budeme hovořit o něčem jiném, nebo vám odejdu.

Pane předsedo, nezlobte se na mě, ale já s vámi nerozebírám vaše soukromí. Rozebírám vaše veřejné výroky, které jste publikoval v MF DNES, v Právu. Vy si tedy můžete vykládat, co chcete, ale ta slova nemůžeme rozebírat? Tak mi vysvětlete - v čem je to tak čestné?
(opět pije vodu) Já myslím, že si to lidé rozeberou sami, a nechám to na nich.

Takže si opravdu myslíte, že jste se zachoval ke své manželce jako čestný chlap? Poté, co vám 28 let vytvářela zázemí a podporovala vás? A jak jste sám řekl: "Prožil jsem s ní 28 velmi šťastných let."
Paní Jílková, opravdu opakuji podruhé: jestli neobrátíme list, tak odcházím. (vstává od stolu a odchází)

Pak to mohu vnímat tak, že se nechcete bavit o věcech, které jsou vám nepříjemné.
(stojí blízko dveří) Já jsem to řekl xkrát. Nejsou mi příjemné. Budeme hovořit o něčem jiném?

Dobře, pojďme hovořit o něčem jiném. Ale beru to tak, že nemáte argumenty.
(vrací se ke stolu a sedá si na židli) Já nebudu hovořit na toto téma. Už jsem řekl všechno. Takže prosím, abyste to respektovala.

Jak se porovnáváte v této tematice s premiérem Topolánkem...
... ale to porovnáváte vy. Mně je to úplně jedno, jak to porovnáváte, protože jsem přesvědčen, že lidé si to rozeberou dostatečně dobře.

Ovšem když s vámi chci rozebírat výroky, v nichž jste řekl, že jste lepší...
... ale já už nechci, já už nechci.

No, to chápu.
V této záležitosti už nechci vůbec nic rozebírat.

A přijde vám v pořádku, že jste útočil i na reakce Topolánkova patnáctiletého syna? Cituji: "Můj syn určitě nebude hovořit jako syn pana Topolánka o tom, že si změní příjmení, a určitě mě za nový vztah nebude kritizovat tak jako dcera pana Topolánka.""
(opět se napije vody) A stalo se něco takového?

Zaprvé nemáte dceru, tak nevíte, jak by reagovala... 
... já jsem hovořil o dětech...

... prosím nechte mě...
... přerušme tuto naprosto tendenční debatu na téma, které pro mě nemá nejmenší smysl. Pokud mně položíte příští otázku, která se bude týkat tohoto tématu, končíme.

Pane předsedo, mohu jen dokončit původní otázku? Jak můžete porovnávat chování svého dospělého syna se synem pana Topolánka, který je v citlivém období, v pubertě? Navíc zrovna váš syn opustil matku s dítětem v šestinedělí.
(opět pije vodu) Já jsem vás, paní Jílková, varoval. Jestli se příští otázka nebude týkat něčeho jiného, já odcházím.

Dobře. Uzavřu to jenom tím, že jsem chtěla, abyste mi vysvětlil vaše výroky, kdy se porovnáváte s panem Topolánkem... 
... ale já jsem se v ničem neporovnával, prosím. To je vaše vyjadřování. Nemám potřebu se v té věci ještě dále nimrat a já chci říci, že lidé si to dobře rozeberou.

Mojí paní posílat peníze nebudu

Video

Nekoukejte mi do peněženky paní Jílková

Další věc, na které velmi lpíte, je průhledné financování politiků. Sám jste přiznal, že za červenec jste měl čistý měsíční příjem 47 000 korun. Když to rozebereme, platíte 10 tisíc hypotéku, leasing na renault, a jak jste přiznal, budete přispívat Zuzaně Paroubkové. Vzhledem k vaší velkorysosti předpokládám, že za 28 let soužití to bude alespoň průměrná česká mzda, tedy zhruba 21 tisíc. Dále si vezměme režii na úpravu vašeho zevnějšku - chodíte na manikúru, pedikúru, ke kadeřníkovi. Potom elektřina na chatě tak dva tisíce. Víte, to už jsme na 38 tisících a zbývá vám 9000.
Paní Jílková, chci důrazně říci, že jsem sem nepřišel, abych se zpovídal ze svého soukromí. Všechny tyto věci jsem zodpověděl v nedávném článku v Právu. Vaše informace nejsou přesné a já nemám potřebu vás v nich dále orientovat.

V Právu jste to nevysvětlil zcela jasně. Z toho, co jste zveřejnil, vyplývá, že vám zbývá devět tisíc na živobytí. Asi i něco jíte, že.
Nemáte pravdu. Nemáte pravdu a já nemám potřebu se k tomu vyjadřovat.

Jak nemám pravdu? Vždyť si to vezměte. Tak to je 10 tisíc hypotéka, vaší paní musíte posílat peníze...
Mojí paní posílat peníze nebudu, protože my jsme nějakým způsobem domluveni na formě vyrovnání. A to vyrovnání je prostě v majetkové oblasti.

Vy jí nebudete posílat měsíčně nějakou apanáž?
Já se k tomu nechci vůbec vyjadřovat. Ať se k tomu vyjádří ona. Pokud jde o renault - v něm jezdí můj syn, takže si musí renaulta zaplatit sám. Tato částka je tedy bludná. Škrtněte si ji, prosím. Z těchto částek budu prakticky platit jenom deset tisíc korun. Necelých.

To tedy nevím, jak je vaše žena "maximálně výhodně zajištěna", jak jste řekl. Svoje úspory jste přiznal ve výši 800 tisíc...
... moje žena je zajištěna. A zeptejte se jí, jestli je s tím spokojena. Odpoví vám, že ano.

Prosím vás, a jak říkáte, co všechno bude platit váš syn - hypotéku za ten druhý byt, finančně potáhne dva byty, platí si tedy toho renaulta...
...já nevím, co by táhnul ještě dva byty.

On bude bydlet v jednom bytě a jeho přítelkyně s dítětem v druhém bytě...
No ano, ale to budu de facto táhnout já, protože já budu plátcem úvěru. Takže už mu zbývá jenom jeden byt. No a ten si buď udrží a bude ho platit, nebo ho třeba prodá, nebo ho pronajme, já nevím.

Jde o to, že původně jste říkal, že nenecháte synovu partnerku ani syna nezabezpečené, a pak jste to najednou změnil.
Já jsem mluvil jen o jeho partnerce. Ta je zabezpečena z mé strany - ačkoli já nejsem otcem jejího dítěte - bude mít k dispozici byt 90 metrů čtverečních po tři léta bezplatně, na který já budu platit úvěr. Tečka. Myslím, že jsem projevil velkou velkorysost.

Jen jestli těch finančních povinností není na vašeho 23letého syna, studenta, nějak hodně.
Můj syn už tři roky má svoji firmu a vydělává lépe než jeho otec.

Takže může pomáhat i mamince.
Já myslím, že o maminku se nemusíte starat. Zeptejte se jí, zda je s naším majetkovým vyrovnáním spokojena, ona vám odpoví, že ano. Máte jiné indicie? Podívejte, kdybyste se držela fakt, která jsem uvedl v Právu, tak jsme se mohli věnovat skutečným problémům této země, a ne zcela jasné a průhledné majetkové a finanční situaci.

Přiznám se, že jste mi to moc nezprůhlednil. Že platíte jenom deset tisíc...
... víc platit prostě nebudu.

Nyní budete bydlet v bytě svojí nastávající ženy, která byt zakoupila, platí na něj hypotéku. Teď bude muset financovat i provoz bytu, nový nábytek...
... něco určitě budu platit. To víte, že těch 37 000 zbylých peněz nebude moje kapesné. Ale to už prosím, abyste nestrkali nos do mojí peněženky.

To víte, měla jsem trochu obavy, aby se muž ve vašem věku nemusel nechat živit...
... já myslím, že to je obava zcela zbytečná...

... protože kdyby slečna Kováčová porodila dítě, tak by ten byt nemusela finančně zvládnout, že?
Myslím, že se nemusíte starat, to skutečně není starost ani vaše, ani Mladé fronty.

Teď se mi ulevilo. Tak. Myslíte, že vám celá ta kauza s "výměnou manželek" ve straně pomohla, nebo naopak vaši pozici oslabuje?
Tak já si myslím, že to se teprve ukáže.

Nejsem zázračný dědeček z pohádky

Video

Možná budu kandidovat na prezidenta

V ČSSD se mnozí shodují, že vaše další znovuzvolení bude záležet na volbě prezidenta a na tom, jak dopadnou krajské volby příští rok na podzim.
Co se týká volby prezidenta, jistě víte, že sociální demokracie má k dispozici v Senátu a ve Sněmovně 85 mandátů a ODS 122. A já nejsem zázračný dědeček z pohádky, abych tyto počty změnil. Pokud Václav Klaus nebude zvolen, a já věřím, že se to stane, tak to bude možné jenom v případě, že se dohodneme s jinými politickými stranami.

Takže ČSSD se svým kandidátem nepřijde, protože vlastně žádného takového vzácného, který by oslovil všechny, nemá. A čekáte, že s někým přijdou zelení s lidovci.
No tak já jsem to řekl jednoznačně. Čekáme na kandidáta, který je konsenzuálně přijatelný pro všechny tyto politické strany plus Klub otevřené demokracie v Senátu a také pro komunisty.

Ano. Takže zatím nikdo takový teď není.
Tak já bych neřekl, že nikdo takový není. Je potřeba ho hledat.

Pane předsedo, jestli vy tady se mnou nehrajete stejnou hru, jakou jste hrál někdy po volbách? To jste pořád říkal, že máte dva přeběhlíky, kteří vám pomohou, a pak nic nebylo.
Podívejte, já vaše uštěpačné poznámky samozřejmě nechci komentovat. Pokud se to do konce září lidovcům a zeleným nepovede, tak budeme nuceni postavit vlastního kandidáta.

Vylučujete, že by to byl Jiří Dienstbier?
Já nemohu vyloučit ani Jiřího Dienstbiera. Určitě je to silný kandidát.

A jaké názory by musel mít prezident, kterého byste volil?
Měl by být orientovaný proevropsky a měl by to být člověk, který prokázal, že je schopen dělat sociálně ohleduplnou politiku.

Ale to by musel být nějaký bývalý politik. To tedy nebude někdo z vědců, lékařů, ekonomů.
Těžko si umím představit, že to bude někdo jiný nežli politik. Umíte si představit, kdyby to nebyl politik, jak by toho využilo zázemí Václava Klause, které mu bude dělat kampaň před prezidentskou volbou? Václav Klaus by se snažil takového kandidáta vyhledávat, protože by měl určitou výhodu v těch politických znalostech, které jsou u Václava Klause nepochybné.

Nebylo by nejlepší, kdybyste na prezidenta kandidoval vy sám?
Až skončím aktivní politický život, a pokud budu úspěšným politikem, tak se mohu o takovouto poctu a takovouto funkci ucházet. Ale já jsem neskončil se svým zájmem o účast ve vládě.

Nejdříve tedy chcete být premiérem a až potom prezidentem?
Nejdřív bych určitě musel být úspěšným premiérem. Pokud prohrajeme další volby, tak nebudu úspěšným premiérem. To znamená, že by to vylučovalo jakoukoli kandidaturu na prezidenta republiky, to je zřejmé.

Můj milý Deníčku tady vidíš, že by Výměna manželek mohla taky skončit i Výměnou presidenta, což by teprve byla ta správná Reality Show na téma potlačování svobody projevu a demokracie jakbysmet. Mraky se stahují nejen nad Prosekem, ale i nad pražským Hradem. Ale na Silvestra se ještě budeme smát, ne ? :)

 

Žádné komentáře:

Okomentovat