pondělí 7. dubna 2008

Čerstvý aprílový stručník z prosecké návsi

 10 veselých dnů v jarním tempu  Teda, můj milý Deníčku, doufám, že jich je 10

Můj milý Deníčku, Říkal jsem si, že tě pořád krmím všemi možnými informacemi, ale že jsem ti už dlouho nenapsal, co to vlastně pořád dělám, protože je fakt, že pořád něco dělám, respektive se o to alespoň pokouším.

28.3. Dopoledne Divadlo Hybernia, tiskovka projektu Pavel Vrba 70, jehož jsem scénáristou a hudebním dramaturgem za účasti Pavla Vrby osobně, jeho kamarádů Petra Jandy, Petry Janů a Leška Semelky, kamaráda a producenta Oldy Lichtenberga a hlavního partnera Martina Petera.

Následně schůzka s Oldou Lichtenbergem a Vaškem Postránecký nad jeho projektem divadelní verze Osudů Dobrého vojáka Švejka za První světové války. Vašek je nejen autorem, ale i režisérem celé inscenace, ve které ztvární i postavu Jaroslava Haška. Byl jsem požádán, zda bych se neujal dramaturgie celého projetu, což jsem moc rád přislíbil, navíc by se Patrola/Šlapeto měla stát dvorní hudební kapelou celého představení, jehož původní muziku píše Karel Mařík. Tak tady bude potřeba, můj milý Deníčku, můj milý Deníčku mi pořádně podržet palce.

Schůzky se ještě střídaní podle různých profesí. Odpoledne mne ještě čeká schůzka s producentem a manažerem Martinem Peterem, který přislíbil drobnou pomoc s přípravou výběrového 2CD Šlapeta a Patroly : Ručičky nebojte se… 20 let. Navečer schůzka s Pepíkem Lustigem, téma je Karel Hašler. Mnoho nových informací. Však se časem dozvíš

29.3. Celý den ve studiu Zdeňka Stočese točíme pod dozorem Petra Mayera svou verzi písně Rybitví pro televizní Souboj hitů. Natáčíme 10.4. + 11.4. ve studiu č.1 ČT na Kavčích horách.

30.3. Celý den ve znamení práce na první kompletní verzi filmového scénáře romantické komedie z prostředí golfu Veni, Vidi, Vici… celý den až do hluboké noci na mesíku s Honzou Rokůskem. Ve volných chvílích píšu celoroční projekt Nadačního fondu Kapka naděje, který by měl vyvrcholit přímým televizních přenosem letos na podzim na ČT1. Končím někdy k ránu.

31.3. Přesně v termínu stíháme odevzdat první verzi filmového scénáře toho golfového filmu. Domlouvám se spoluautorem Markem Šmídem, že si vezme v připomínkách na starosti golfovou linku, jestli vše sedí a s dramaturgem Radkem Johnem se domlouvám na to, že projede děj, postavy a slabiny příběhu těsně po začátku druhé poloviny, o kterých víme. Celý den resty u počítače, dodělávky projektu Kapky naděje.

Dneska vedení společnosti Drinks Union z Ústí nad Labem zrušilo bez náhrady Svátek Českého piva, Který měl být 23.+24.5. na Výstavišti v Letňanech. Program byl připraven na čtyřech scénách, včetně leteckého dne, zabijaček, večerních Open Air atd. Prostě na Bier Fest musíme do Mnichova, nebo počkat až ho sem dovezou manažeři Heinekenu. Každopádně mi Zlatopramen zhořknul. Makali jsme na tom od loňského léta, prošli výběrová řízení i množství schůzek a úprav celého projektu dle přání zadavatele. Píšu to můj milý Deníčku jen proto, že je to je ta odvrácená stránka naší práce. Klient má vždycky pravdu a když se mu to nehodí, může vše odpískat.

Večer pak hostujeme na koncertě našich kamarádů z kapely Vlak na Dobříš v pražské Barikádovně. Trošku se nám to protáhne ,  takže hrajeme skoro hodinový set. Zvedlo mi to náladu, zvlášť, když nám hodinu před vystoupením volal náš houslista Milan „Gibbon“ Klindera z Mostu Barikádníků a divil se, kde že to všichni jsme… Na Barikádovně

1.4. Celé dopoledne psaní a nekonečné úpravy scénářů, odpoledne až do večera schůzky. Např. v hotelu Clarion a ve Filmovém klubu. Spousta telefonátů, např. s Karlem Hozou, Richardem Tesaříkem, Oldou Lichtenbergem.

2.4. Dopoledne opět psaní a psaní. Ve dvanáct odjezd do 02 Areny na zkoušky Andělů. Nejdřív procházíme ve voze s Adamem Rezkem, Richardem Krajčem, Honzou Froncem, všechny příspěvky, texty a moderace, pak dlouhá zkouška moderací na pódiu a do noci jedna kapela za druhou. Mezitím dlouhá schůzka s Vlastíkem Přečkem. Jinak pořád dokola : zkouška zvuk, zkouška obraz. Končí Čechomor se Zuzkou Smatanovou.

3.4. Andělský den od 10:00 v 02 Areně už s Karlem Gottem. Karel se svým řidičem Oldou přijeli na minutu přesně. Pak jedna zkouška za druhou a od 16:00 generálka, od 20:00 přímý přenos a po něm Afterparty. Výhoda těchto akcí je, že jsou tam nakonec všichni, takže se potkávají i Milan Zýka s Vláďou Kočandrlem a řeší spolu to 2CD Šlapeto, Patrola : Ručičky nebojte se … 20 let. Potkávám se i Jardou Topercerem, Pepíkem Prouzou, mám čas na pokec s muzikanty s Chinaski…ale jinak klasika, stopky a zkracování za pochodu. Držíme si palce s Květoslavám Vavřínem a nakonec se zdá, že jsme přežili. Na After party jsme chvilku s Oskarem Hahnem, který nás pak s Táňou veze domů. Musím s obdivem říct, že Táňa v tom šíleném lidojedu zvládla všechny akreditace. Ale Anděl a hudební ceny vůbec, to je můj milý Deníčku téma na delší zamyšlení.

4.4. Ráno v 9:00 schůzka s Vaškem Postránecký a Daliborem Gondíkem, krátce s šéfem Národní knihovny Vlastimilem Ježkem, pak dlouho s Vítkem Pokorným a Petrem Soukupem a pak velmi dlouho s Honzou Rokůskem, Radkem Johnem, Markem Šmídem, Karlem Maříkem a Honzou Vintrem nad scénářem filmu. Honza Rokůsek je ještě unavenější než já, Protože mi v hluboké noci posílá pozdravy z německého Bad Schandau, kam dojel místo do Děčína. Zatracenej Schengen. 5

.4. Ráno dlouho spánek, pak rotoped a až do noci práce na filmovém scénáři. Obraz za obrazem, dialogy, v noci celé dílko přehrávám Honzovi Rokůskovi mailem.

6.4 Celý den nad všemi postavami filmu a jejich přesnými charakteristikami a motivacemi jejich jednání. Scénárista by měl přece vědět všechno Celý den až do noci pořád do kola. Stíhám jen obsáhlou korespondenci s Thomasem Haslerem a tenhle příspěvek do Deníčku. Ale to už bude pondělí a začne nový týden v podobném tempu.

 Jinak pořád čtu korespondenci V+ W a slibuji, že se s tebou brzy podělím o pár postřehů a citátů.

Zatím Ahoooooooooooooooooooooooj

Žádné komentáře:

Okomentovat