čtvrtek 9. dubna 2009

Kde jsi můj bláznivý démante ? Potřeboval bych, aby si zítra zazářil.

Remember when you were young, you shone like the sun.
Shine on you crazy diamond.
Now there's a look in your eyes, like black holes in the sky.
Shine on you crazy diamond.

You were caught on the crossfire of childhood and stardom, blown on the steel breeze.
Come on you target for faraway laughter, come on you stranger, you legend, you martyr, and shine!

You reached for the secret too soon, you cried for the moon.
Shine on you crazy diamond.
Threatened by shadows at night, and exposed in the light.
Shine on you crazy diamond.

Well you wore out your welcome with random precision, rode on the steel breeze.
Come on you raver, you seer of visions, come on you painter, you piper, you prisoner, and shine!

 

2.3.

Můj milý Deníčku, již pomalu vzdávám to, že budu stíhat doplňovat pravidelně. Ale fakt se snažím. Jinak pendluji mezi Semaforem a Karlem Gottem. Mám dva citáty k tzv. "KRIZI" v Čechách:

Problém malého národa ? My musíme dělat víc než jiní a být šikovní" (T.G.Masaryk)
 "Jsou tři druhy hodnot, které potřebujete ke všem pracem na světě. Jsou to: kapitál, vědomosti a svoboda. Ten, kdo se naučil vydělávat peníze vlastníma rukama, ten může být pánem svých peněz i svobody."(Jan Baťa). A tady je můj příspěvěk do jedné z knížek o Karlu Gottovi.

 

"Má setkávání s Karlem Gottem"

Za moje první důvěrnější setkání s Karlem Gottem může má o šest let mladší sestřička Jolana. V sedmdesátých let jsme žili s rodiči v Ústí nad Labem a pokoušeli se tam absolvovat základní a středoškolské vzdělání. O tom, že ta snaha nebyla až tak zcela bez úspěchu svědčí i fakt, že nám maminka za jedno z pololetních vysvědčení pořídila obrovskou gramofonovou skříň s rádiem. Obdivoval jsem v té době bezmezně Ivana Mládka, zatímco má malá sestřička Karla Gotta. Gramofon byl pouze jeden.  Se slovy „Gotta je v televizi dost..." jsem sjížděl až do úplného prošoupání LP Ivana Mládka „Dobrý den".  Jednou  mé ušní bubínky překvapilo spojení mě známého zvuku Banjo Bandu a sestřina zbožňovaného Zlatého slavíka. Pro mne cosi naprosto nespojitelného se ozývalo z televize a šlo o společné vystoupení Karla Gotta s Ivanem Mládkem v Lucerně 1979, pokud se dobře pamatuji, s geniálním bublavým dvojsólem Karla Gotta a Gézy Gerendáše. Tenkrát u mne Karel stoupnul v ceně poprvé.

Dorážející puberta mne brzy přinutila připojit k oné gramoskříni pětikolíkovou šňůru končící v útrobách mé první elektrické kytary. Neumělé prsty se pokoušely zahrát první riffy a gramofon fungoval jako zesilovač i booster. Pamatuji si, že tenkrát jsem zbožňoval E.L.O. a jejich super hit Don´t Bring Me Down. Zpocené prsty cvičily na hmatníku úvodní figuru, když mne z obývacího pokoje překvapil povědomý zvuk. Vyběhl jsem s nadějí, že Československá televize vysílá koncert mých milovaných E.L.O., ale byl to jen náš starý známý Karel Gott. Opět v Lucerně s moderně znějící kapelou a s přehledem dával Don´t Bring Me Down v angličtině. Tenkrát u mne Karel stoupnul v ceně podruhé.

Pak jsme spolu s Karlem nějak ztratili kontakt a šli jsme každý svou cestou. Shodou náhod a díky mému zalíbení ve studentské protikomunistické rebelii - zakládal jsem se svým profesorem stylistiky Ladislavem Špačkem OF na FF UK - jsem se ocitl 5.12. 1989 na Václavském náměstí. Původně jsem doufal, že konečně uvidím a uslyším Karla Kryla. Povedlo se. Státní hymnu jsem zpíval pyšně spolu s ním, Karlem Gottem a celým Václavákem. Tenkrát mne napadlo, že Karel Gott umí být ve správný čas na správném místě,  a tak u mne Karel stoupnul v ceně potřetí.

V únoru 1995 jsem nastoupil jako dramaturg do redakce zábavy prudce se rozvíjející Tv Nova a s Karlem Gottem jsem měl tu čest mnohokrát spolupracovat. V zábavných pořadech, na který jsem se buď dramaturgicky nebo autorsky podílel,  Karel Gott jezdil na Chopperu, cválal na koni, zpíval Mrazíka, hrál ve scénce Stana Laurela, jako Carreras zpíval s Domingem (Wabi Daněk) Rosu na kolejích. V Silvestrech se prošel staropražským nevěstincem, spolu s inšpektorem Boušem v podání Josefa Vinkláře zazářil i v Jedové chýši, málem jsme ho zvládli oženit s Kalamity Jane a dokonce se stal ředitelem jedné nejmenované cestovní kanceláře.

 

Jednou jsme museli točit i přes vánoce a přímý přenos připadl dokonce na Druhý svátek vánoční, tedy na šestadvacátého prosince. Nevytopená, neútulná sportovní hala na Kladně, od rána naštvaný štáb, kostymérky, maskérky, kameramani, zkouška se vlekla a hle... přijel Karel Gott s náručí růží, bonboniér a láhví vína, když už nám všem kazí vánoce, tak abychom z toho taky něco měli. Na vlastní oči jsem viděl jak se zamračených žen stala rozzářená a dychtivá koťátka a všem bylo nakonec jedno, že jsou Svátky. Tenkrát u mě Karel v ceně stoupnul v ceně napořád." R.D.

 

 

3.3.

Od rána střižna Barrandov. A je tu opět ono známé, cimrmanovsky nadčasové: "Dřina, naděje, zklamání... dřina, naděje, zklamání..." Jsem zavřenej 12 - 14 hodin denně v malý místnosti bez oken, ale s klimatizací, přibližně s 300 Betacamovými kazetami a  potřebnou technikou. Vybírám materiály k devíti hodinovým střihovým zábavným pořadů pro letní programovì schéma na Nově.

 

4.3.

Celý den od rána do večera telefonujeme s Táňou na obou mobilech a řešíme umělce a jejich smlouvy pro koncert k sedmdesátinám Karla Gotta. Z našich počítačů odcházejí stovky mailů, buď s návrhy smluv, nebo přes www.uschovna nabízím interpretů rovnou písně z repertoáru KG na výběr. Vždy po šesti. Když se písně nelíbí, tak znovu. Do dvou do rána.

 

5.3.

Den jako přes kopírák: A znovu: Celý den od rána do večera telefonujeme s Táňou a řešíme umělce a jejich smlouvy pro koncert k 70 Karla Gotta. Z našich počítačů odcházejí stovky mailů, buď s návrhy smluv, nebo přes www.uschovna nabízím interpretů rovnou písně z repertoáru KG na výběr. Vždy po šesti. Když se písně nelíbí, tak znovu. Dnes odpadávám již v půl druhé. Podle posledního mailu J

 

 

6.3.

Dnes je přeci jen změna. Táňa se věnuje opět obvolávání umělců pro projekt KG 70, já musím do střižny na Barrandov. Slíbil jsem, že splním termíny s výběrem pro těch 9 hodinových zábavných střihových pořadů. Na Barrandově se bourá vedlejší dům, tak to v okolí Novy vypadá jak scenérie z „Tajemství ocelového města", možná ještě líp, z „Orwellova 1984". I atmosféra je tady podobná. Vydržím celých 13 hodin, bolí mě za krkem a chvějou se mi ruce, z neustále zastavování kazet, zapisování timekódů do předem připravených tabulek. Z logiky věci je na 300 kazetách cca 300 hodin materiálu, který bych měl nakoukat a popsat, což je tak 400 hodin práce. Snažím se celou práci racionalizovat tím, že doma pečlivě načítám scénáře, které jsem si archivoval v počítači, takže často předem vím, co mne na kazetách čeká. Pracuji pak rychloposuvem, takže beru začátek a konec scénky, dialogu, písničky, nebo patřičný úryvek z hudební směsky. Je to docela fofr, proto ta bolest. Ale je to výborná střihačská škola. Může se mi to někdy hodit.

 

7.3.

Táňa opět absolvuje další kolo obvolávání a obesílání umělců pro koncert k 70 narozeninám Karla Gotta. Já pro změnu trávím čas ve střižně na Barrandově. Možná bych měl napsat odbornou studii o rozvoji a postupném zániku zábavné tvorby na Tv Nova. To, co by na ní bylo zajímavé je zjišťění, že jak její vznik, tak zánik byl naplánován a organizován. Nejprve se vedení Tv Nova úspěšně pokusilo shromáždit na jedno "hřiště" všechny osobnosti českého a československého zábavního průmyslu,  aby pak jiné vedení stejné televize postupně toto odvětví českého šoubyznysu cíleně zahubilo.  Se zvláštním potěšením projíždím poctivě všechny díly Ruské rulety, kterou osobně považuju za jeden z nejlepších zábavných pořadů jaké Nova kdy vysílala. Pánové Kaiser a Lábus mě přeci jen dávají nějakou tu naději, že tv zábava není úplně mrtvé odvětví. Jen doba je nějak divně nastavená a nikomu ve vedoucích manažerských funkcích asi není do smíchu. Tak proč by mělo být do smíchu divákům. Ostatně nejlépe by o celé situaci na Nově mohl jednou vyprávět Petr Novotný, který po odchodu Vladimíra Železného již nesměl realizovat šestadvacátý díl Dobrot a třikrát odložený cyklus jeho nové show "Trampoty"  nakonec umřel při nekonečných schvalovacích tahanicích. A protože je obrazovka pro baviče vždycky drogou bez níž nemůže existovat, nechal se Petr uchláholit občasnými scénkami v Silvestru nebo moderováním Zlaté mříže. Dveře matičky Tv Nova se ale před ním přivíraly, až je někdo s chutí přibouchl docela. Určitě by Petr Novotný nakonec dokázal nasytit televizní trh sám a skončil by tak jako tak,  ale věř mi můj milý Deníčku, že jeho odchod z obrazovky nebyl kvůli tomu, že by snad jeho pořady měly malý Rating a Share (sledovanost a podíl na tv trhu). Bylo třeba vyklidit pole jiným projektům, kteřím vládli noví mocní. Ti postupně vyměnili kompletní vedení. A jeden manažerský názor za všechny: " Ze Silvestrovských scének se mi chce zvracet".

 

 

 

8.3.

Vždycky jsem na téhle práci miloval, že není stereotypní. J Sedím opět ve střižně. Není čas na hrdinství. Hora Betacamových kazet neubývá. Jinak se nám s Táňou a Filipem nedaří zkompletovat pro koncert k 70 Karla Gotta skupinu složenou ze slovesnkých interpretů. Nemůžou Jožo Ráž, Vašo Patejdl, Paľo Habera, Dara Rolinc, Jana Kirschner, nejasná je ode dneška účast Mekyho Žbirky. To se nám celá koncepce šíleně hatí.  Odpoledne na tímto tématem sedíme v sidle agentury GoJa. Sestava: Jirka Adamec, JUDr. František Janeček, Filip Janeček  a já. Padají další jména: Peter Lipa, Richard Müller, Pavol Hammel a další. Od zítřka má Táňa s Filipem zase co dělat. Doma mám plnou schránku mailů, jak interpreti chtějí zpívat zcela jiné písně, než jsou jim nabízeny. Statistika "Dám dělovou ránu" chce zpívat celkem šest zpěváků, dvě zpěvačky a dvě kapely, "Kávu si osladit" chce celkem pět interpretů, ale tady má největší šanci Petr Janda s Olympicem. Jedna zpěvačka mi nabízí, že udělá super pecku od Rihanny, další by ráda dala něco od Tiny Turner a často dostávám dotazy, jestli budou moci v této show uvést nějakou hitůvku ze svého nového CD. Trpělivě vysvětluji, že se jedná o Show k 70 narozeninám Karla Gotta a že naším záměrem je, že všechny písně, které ten večer zazní, prošly hrdlem mnohonásobného Zlatého slavíka. Tečka.

 

9.3.

Dopoledne vyšetření u lékaře. Zbytek dne nad scénářem k 70 Karla Gotta. Těšil jsem se na večerní schůzku v Břevnovském klášteře s Luckou Výbornou a Prokopem Siostrzonkem. Leč Lucce onemocněla dcerka Vanessa, tak schůzku přesouváme na klidnější časy. Kdy vlastně budou ? Táňa do noci pořád s někým telefonuje. Slovenští hosté budou asi oříšek.

 

10.3.

Dopoledne se u mě zastavuje Charlie Blažek. Mám pro něj vypálenou celou databázi písní Karla Gotta, které postoupily do užšího výběru. Je jich 585. Ano, můj milý Deníčku, rovných 585 písní. Mám k nim zpracované tabulky, kde jsou jasní autoři, vznik, první nahrávka písně, kdo jí nazpíval, u Karla Gotta jsou často uvedeny všechny verze, které u některých titulů nazpíval. Třeba Cikánku jen v češtině třikrát. Povedlo se mi sehnat spoustu raritních snímků, samozřejmě německé a ruské, ale třeba kompletní vystoupení Karla Gotta v Číně, takže je to docela zábava se tím vším prohrabovat. Navíc jsem všechno konzultoval a konzultuji s dvorním editorem Karla Gotta JUDr. Honzou Adamem J. S Charliem postupně probíráme metodiku, jak takhle šílený projekt realizovat. Je fakt, že nejraději bych měl po svém boku právě jeho, protože tohle bude dlouhej běh na ještě delší trať. Odpoledne balím kostým, kytaru a tašku s manažerským harampádím. Jedeme s Patrolou do Plzně na veřejnou nahrávku „Neočekávaného dýchánku Petra Jančaříka", kde nás očekává šest písniček hezky naživo,  a taky Honza Rosák a především Vašek Postránecký. Program se pak celkem nenápadně přesune ze zákulisí na pódium a zase zpátky do zákulisí, že se ani nikomu nechce rychle domů. Cestou ještě dlouhý telefonát s Martinem Michalem. Vzhledem k tomu, že partnerem koncertu k 70 Karla Gotta je jistý bulvární týdeník, s kterým jak Helena Vondráčková, tak Martin Michal mají dlouholeté sloudní spory, tak Helenka Vondráčková na tomto koncertě opravdu, ale opravdu nevystoupí. Je mi to moc líto. Ale to je tak jediné, co s tím já můžu udělat.

 

11.3.

Pro změnu:  Barrandov střižna. Procházím další a další kazety. Čeká mne hromada Zlatých mžíží. S hrůzou si pouštím jednu  z posledních. Děsivé scénky, absence humoru i vkusu, hrůzná hudební čísla. Copak všichni to řemeslo už zapomněli ? Dívám se na titulky. Pachatele znám. Jedním z moderátorů je Laďka Něrgešová, tak víc prozrazovat nemusím. Bolí mne rameno. Po krátké přestávce, mám sedmnáct zmeškaných hovorů, rohzoduji, že začnu se Zlatými mřížemi od prvního dílu. To ještě režíroval Jirka Adamec a drmaturgem a často i spoluautorem byl Vítek Pokorný. Rozdíl je to propastný. Bohužel ve prospěch minulosti. Cestou domů přemýšlím o tom, proč někomu stálo prodat obě české soukromé televize, tak aby se z nich staly promítačky cizích kazet a výrobny replikantů zahraničních formátů,  z jejichž licencí plynou tučné provize nadnárodním mediálním korporacím. Určitě to nebylo zadarmo. Ale vývoj je neúprosný. Děsivé je, že si mnozí z těch současně a zároveň dočasně mocných televizních manažerů neuvědomují, že jsou loutkovou vládou v banánové republice teď řízené např. Z Rumunska, za rok třeba z Indie. Jde jen o ten čas mezi reklamními bloky, jak ho ce nejlevněji naplnit, pokud možno zbožím z výprodeje. Díky Bohu, že mám čas si to díky těm střihákům všechno hezky srovnat v hlavě. Myslím, že budu na dlouho jediný člověk v téhle zemì s detailním přehledem o veškeré "novácké zábavě" za celých 15 let trvání této televize.

 

12.3.

Dopoledne doma. Administrativa kapely. Pořadatelé si definitivně přisvojili název Patrola/Šlapeto, tak nezbývá než to respektovat. Letošní sezóna se rozbíhá pomaleji. I k nám doléhá krize. Firmy ruší plesy i privátní akce,  nebo je alespoň posouvají o půl roku, až bude líp. V to naštěstí věří všichni, včetně Vlastíka Přečka, Jardy Topercera a Michala Sokola. Party s kterou bychom rádi realizovali malé turné DVD kapely. Nejspíš v příštím roce. Trpělivě koresponduji s pořadateli městských slavností, vinobraní, pivních festivalů. Nejhorší  na tom vše je, že se stejně  dá na stejné místo vracet tak jednou za dva roky. Ve vyjímečných případech to jde každoročně. Jinak manažerovi hudebního tělesa či sólisty v Čechách hrozí , že po velmi dobrém koncertním roce přijde rok hubený. A kariéra kapely je třeba plánovat na roky dopředu, s nějakým jasným výhledem, dílčími cíly a jedním třeba větším, aby bylo pořád za čím jít a  pořád co zlepšovat. Nevím jestli na to ještě mám, ale měl bych mít, abych o tu partu, která se za poslední roky v Patrole dala dohromady, nepřišel. Jsem si vědom toho, že lepší kapelu již nesestavím. Že by krize středního věku zaťukala  i u našich vrátek ? Odpoledne porada s novým týmem Miss Aerobik. Sídlo mají na Sokolovské, vše je honosné, zcela nepodobné skromnosti lednového finále, které jsme tvořili doslova na koleně. Nemám ale úplně dobrý pocit. Jana Čejková je evidentně nejistá, nová manažerka o to jistější. Přejíždím do Nákupního centra Nový Smíchov do kavárny Emporio za Honzou Nejedlým. Ten těsně před schůzkou posílá SMSku a schůzku ruší. Jsem sám a docela zbytečný ve špatný čas na špatném místě. Jedu alespoň tramvají ze Smíchova do centra, abych viděl jak vypadá březnová Praha. Večer se pokouším zakousnout do scénáře k 50 výročí divadla Semafor. Pročítám znovu již napsané. Neměním nic. Ale pouštím si všechny písničky a hledám,  na jaké jsme s panem Suchým zatím zapomněli.

 

13.3.

Trápí mne termíny ve střižně na Barrandově, zároveň bych měl být na poradě ke Zpívánkám na Kavčích horách. Schizofrenie, navíc je mi zle. Registruji, že Eva Urbanová neví jestli stihne koncert k 70 Karla Gotta,  ale pokud ano, tak by chtěla zpívat Loď bláznů. Volám Petru Fořtovi a ptám se, jestli by se koncertu na počest Karla Gotta nechtěl zúčastnit Divokej Bill. Končím zcela vyčerpaný ve střižně. Bolí mne hlava. Jednou za dvě hodiny koušu do zmrzlé  mkve a studeného jablka. Dávám si je schválně do ledničky. Vždycky mne to alespoň probudí. Z  barelu piju vodu, kterou si nalévám do cizího hrnečku, který po sobě vždy pečlivě umývám. Je třináctého pátek. V hlavě se mi odněkud ozývají známé tóny. The Dark Side Of The Moon. Brain Damage. A do toho další Zlatá mříž.

 

The lunatic is on the grass
The lunatic is on the grass
Remembering games and daisy chains and laughs
Got to keep the loonies on the path.

The lunatic is in the hall
The lunatics are in my hall
The paper holds their folded faces to the floor
And every day the paper boy brings more.

And if the dam breaks open many years too soon
And if there is no room upon the hill
And if your head explodes with dark forbodings too
I'll see you on the dark side of the moon.

 

The lunatic is in my head
The lunatic is in my head
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me 'till I'm sane.

 

You lock the door
And throw away the key
There's someone in my head but it's not me

And if the cloud bursts, thunder in your ear
You shout and no one seems to hear
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon.

 

14.3.

Sobota. Vstávám brzy ráno a dělám si přehled restů a nesplněných úkolů. Dělám si plan, kdy budu odevzdávat jaké scénáře. Alespoň nějaký řád. Znovu střižna Barrandov. Celý den. Žádné okno. Žádní lidé. Až odpoledne začínají ve vedlejší střižně stříhat nějakou doku soap ze Zoo, což leccos vypovídá o tom, co se teď na Nově vyrábí. Jinak tu nikdo není. Jeden vrátný, hlídač a ochranka v jedné osobě, plazmová televize na zdi, která při přepnutí na jakýkoliv český televizní kanál generuje stejný kokteil blbostí a bulváru. Zlatá mříž po sedmé. Nidko nikde jen zurčivý smích Petra Novotného ze stare betacamové kazety.

 

On The Run

Run, run rabbit run
Dig that hole, forget the sun
And when at last the work is done
Don't sit down it's time to dig another one
For long you live and high you fly
But only if you ride the tide
And balanced on the biggest wave
You race towards an early grave.

 

Pekelný, že v sobotu a vneděli tady není ani ta voda v barelech, natož čisté papírové ručníky na záchodech. Ale dá se tu koupit instantní káva, instatní polévka. Je to tady celé instantní.

 

15.3.

Jak nejlépe strávit neděli ? Dopoledne střižna, odpoledne přejezd do sídla agentury GoJa. Jiří Adamec, František Janeček, Filip Janeček, já. Tříhodinová porada. Téma Karel Gott 70.

 

16.3.

Ráno schůzka s ředitelem divadla Semafor s Vaškem Markem a pochopitelně panem Suchým nad koncertem k padesátinám Semaforu, po hodině se k nám připojují Marek Záboj a Míša Lacinová z agentury Prestige Management. Odpoledne vyšetření na poliklinice, pak schůzka s Vítkem Pokorným a Ivanem Rösslerem. V půl deváté večer ještě pokračuji se Soňou Solařovou nad jedním z jejich dalších projektů. Doma jsem kolem půlnoci. Všichni spí. Nějak mi letos neúprosně ubíhá čas. Málokdy vidím děti, nemluvě o Táně. Ta chystá Honzíka k přijímačkám na gymnasium. Termín zkoušek se blíží. Čas. Čas. Čas. Jsem v té střižně na Barrandově jak ve vězení. Na samotce. Přitom jsem vděčný klukům za práci. Letošní rok ji zatím moc nepřináší. Jen chybí ten čas, čas, čas.

 

Ticking away the moments that make up a dull day
You fritter and waste the hours in an off hand way
Kicking around on a piece of ground in your home town
Waiting for someone or something to show you the way

Tired of lying in the sunshine staying home to watch the rain
You are young and life is long and there is time to kill today
And then one day you find ten years have got behing you
No one told you when to run, you missed the starting gun

And you run and you run to catch up with the sun, but it's sinking
And racing around to come up behing you again
The sun is the same in the relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death

Every year is getting shorter, never seem to find the time
Plans that either come to naught or half a page of scribbled lines
Hanging on in quiet desperation is the English way
He time is gone the song is over thought I'd something more to say.

 

17.3.

Dneska zase střižna. Mám na pět hodin půjčenou střižnu Avid 17, kde můžu zpracovat všechny kazety ve formátu HD. Po dlouhá době se mi ozývá Roman Bajčan. Jestli bych neměl chuť trochu pomoci se Show Králové ledové Areny III, kde budou hlavními aktéry Jevgenij Pljuščenko, jeho kamarád houslista Edwin Marton a také Jozef Sabovčík,  Stephan Lambiel a Tomáš Verner. Že by šlo o přípravu české části večera, společné zkoušení a možná take režii. Nevím proč, ale jakmile slyším, že bych moh něco režírovat, okamžitě okřávám. I ta práce ve střižně mě dnes poněkud lépe ubíhá. Roman mi posílá smkou klik na web toho houslisty: www.edvin.marton.com.

 

18.3.

Celý den střižna Barrandov. Zajímavé jak mě nabídka na jinou práci motivuje. Prokousávám se Zlatými mřížemi.  Večer schůzka s Romanovou šéfovou a producentkou celé akce paní Martou Majorovou. Domů se vracím o půlnoci s obrovským šanonem materiálů a DVD, které mám obratem nakoukat. Mimochodem celá akce se má konat za pár dnů. 9.4. 2009. To mi už bude rovných 45.

 

19.3.

Ráno schůzka s Honzou Nejedlým u něj v sidle Metropolinan filmu. Stále věřím, že se Veni, Vidi, Vici dočká premiéry. Honza ale spěchá se scénářem na Fotbalovou jedenáctku a logicky chce podepsat smlouvu ode mne i od Honzy Rokůska. Honza chce jiné podmínky, vyřizování zůstává na mne. Mám já to osud.  Pořád mezi mlýnskými kameny. Odpoledne schůzka nad Miss Aerobik 2009, v novém sidle. Mám připravený bodový scénář a trochu jinou koncepci celého finále. Připomínky budou prý do týdne. Táňa doma zápasí se sháněním účinkujících pro koncert k 70 Karla Gotta. Slovenskou partu nemůžeme dát vůbec dohromady. V noci posílám další a další písně přes www.uschovna.cz. Opět dokud nepadnu. Druhá ráno to celkem jistí. Je zvláštní, že přežít mi pomáhají Pink Floyd s deskou dotočenou v roce 1972.

Breathe, breathe in the air
Don't be afraid to care
Leave but don't leave me
Look around and choose your own ground
For long you live and high you fly
And smiles you'll give and tears you'll cry
And all you touch and all you see
Is all your life will ever be.

 

20.3.

Celý den nad scénáři všeho možného. Např. S Honzou Rokůskem nad scénáři dvou Zpívánek: "Komáři se ženili"  a "Jede, jede pán Ján", pak nad "Fotbalovou jedenáctkou", respektive filmovou povídkou. Opět trpělivá korespondence s pořadateli. Pořád odpadají další a další akce, nebo se alespoň přesouvají. Pro Jardu Topercera a jeho firmu T Production CZ chystáme vydání Best Of Patrola Šlapeto  Ručičky nebojte se... 20 let. Je to takový sběr nahrávek nahraných ve vlastnì produkci pro potěšení a obveselení fanoušků. Výhodou je, že se na CD vejde přes sedmdesát minut muziky a bude stat pouhých 49 Kč, takže by mělo být finančně dostupné i v době krize. A bude k dostání v síti PNS po celé republice. Je to trochu risk a taky trochu referendum, jak o nás fandové stojí či nestojí.

 

21.3.

Celý den střižna. Jen si uvědomuji, že i dneska poveze Táňa Honzíka na Zatlanku, kde bude už po několikáté zkusmo psát testy na gymnázium. Na to, že je teprve v páté třídě je to šílený dril, nevím jestli bych tenkrát v páté třídě já něčím takovým se ctí prošel. Doba se mění, alespoň bude něco umět. Klepu do tabulek v malém notebooku další a další data k letním zábavným střiháků a čas se mi drolí mezi prsty jako kus pískovce. Proč jsem dneska vlastně tady ? Nejen ve střižně, ale tak nějak vůbec. Peníze ? Vůle nepatřit do starého železa ? Nebo od každého kousek ? Nějak mi ani nepřijde, že je první jarní den.

 

 

Money, get away
Get a good job with more pay and you're O.K.
Money, it's a gas
Grab that cash with both hands and make a stash
New car, caviar, four star daydream,
Think I'll buy me a football team.

Money, get back
I'm alright, Jack, keep your hands off of my stack
Money, it's a hit
Don't give me that do goody good bullshit
I'm in the hi-fidelity first class travelling set
And I think I need a Lear jet.

Money, it's a crime
Share it fairly but don't take a slice of my pie
Money, so they say
Is the root of all evil today
But if you ask for a rise it's no surprise that
They're giving none away, away, away

 

22.3.

Neděle pro mne znamená jen další den v Barrandovské střižně. GoGo Show. Další hromada kazet se na mne tváří nepřátelsky. Dlouho jsem nevolal tátovi. Dlouho jsem nemluvil s Táňou. Dlouho jsem neviděl děti. Jaká je tohle všechno daň a za co. Připadám si jako robot, který odměřuje na vážkách zásoby humoru a přiděluje je do šuplíčků k dalšímu rozdělení. Us and Them.

 

Us and them
And after all we're only ordinary men
Me and you
God only knows it's not what we would choose to do
"Forward" he cried from the rear and the front rank died
And the General sat, and the lines on the map
Moved from side to side

Black and blue
And who knows which is which and who is who
Up and Down
And in the end it's only round and round and round
Haven't you heard it's a battle of words the poster bearer cried
Listen son, said the man with the gun
There's room for you inside

Down and Out
It can't be helped but there's a lot of it about
With, without
And who'll deny it's what the fighting's all about.
Out of the way, it's a busy day
And I've got things on my mind
For want of the price of tea and a slice
The old man died.

 

 

 

 

23.3.

Pondělí. Ráno schůzka s ředitelem divadla Semafor s Vaškem Markem a pochopitelně panem Suchým nad koncertem k padesátinám Semaforu, po hodině se k nám připojují Marek Záboj a Míša Lacinová z agentury Prestige Management. Déja vu ?Odpoledne porada na Kavčích horách nad scénáři Zpívánek. Opatrně prosazuji k natočení Zpívánky Komáři se ženili Patrolu, neboť jsem celý scénář chystal na tělo Vaškovi Postráneckému a Oťasovi s Tomášem. Celá Zpívánka se odehrává ve venkovském cirkuse, Vašek Postránecký je proncipál a krotitel a Oťas s Tomášem klauni.  Domlouvám, že bych si tam napsal roli uvaděče, který by uvedl učitele v podání Jardy Krčka a skupiny dětí. Zároveň bych byl takový nešika pokoušející se žonglovat s talíři a vůbec. Mám radost. Tohle mne baví.Pokračuji do Media Clubu za Ivanem Rösslerem. Píšu si úkoly, cestou domů vyřizuji telefonáty. Konečně domlouvám schůzku s Gustou Oplustilem. Také telefonáty s paní producentkou Martou Majorovou. Králové ledové Areny III získají konkrétnější kontury. Dlouho do noci procházím tlustý šanon s Pljuščenkem, pouštím si DVD a koukám i na jeho záznamy na www.youtube.com z loňska. Mimochodem jsem si všímnul, jak nám rostou návštěvy na některých písních, které tam s Patrolou máme. Slibně se vyvíjí především "Rybitví" a také "Kampak na nás bolševíci !?". Tak to mi udělalo opravdu, ale opravdu radost. Stejně jako ta cirkusová Zpívánka. Že by se blýsklo na lepší časy ?!

 

24.3.

Střižna Barrandov. Začínám kompletovat témata těch zábavných hodinek: Škola, Doktoři, Láska, Policajti, Film a televize, Hospoda, Divadlo, Volný čas a sport...opět se posouvají termny vystoupení Patroly, kam si to mám všechno psát ? Volá mi Petr Soukup, jestli bych mu nemohl v něčem pomoci. 13.4. a 14.4. proběhnou v Praze zkoušky a světové finále Energy Globe Award a Petr má 13.4. přímý přenos na ČT1 Pomozte dětem. Nabízí mi jestli bych celou akci nenazkoušel první den,  a že by se on druhý den na samotné natáčení již připojil. Jakmile slyším, že bych mohl něco režírovat, okamžitě ožiji.  Jediné, co je trochu složitější, že celý štáb je rakousko-německý, účinkující a nominovaní z celého světa a společným jazykem pro devadesátiminutovou show je angličtina. Petr se mě ptá, jestli si na to troufám. Chvíli je na mé straně telefonu ticho. Pak přikyvuji s plným vědomím, do čeho lezu. Příval dobrých zpráv kazí telefonát režiséra Zpívánek Adama Rezka. Jarda Krček se ve Španělsku usmyslel, je tam na čtrnáct dnů, že pokud nebude jeho Musica Bohemica hrát v cirkusové Zpívánce „Komáři se ženili", že odstoupí z celého cyklu Zpívánek, kde má stěžejní roli. Režisér nechce mít starosti, tak je mám. Zkouším se s Jardou domluvit po SMSkách domluvit. Marně. Trvám na svém, tak ustupuji. Dramaturg i režisér mi slibují, že nám to vynahradí. Příště. Tak už se rveme i o Zpívánky. Klukům z kapely to nějak vysvětlím, že....

 

 

25.3.

Ráno v devět kavárna a nová ředitelka Miss Aerobik. Vysvětluje mi, že Jana Čejková již nemá žádné pravomoci a že všechno bude domlouvat ona. Mluví hlasem dynamické manažerky těsně kolem třiceti. Celý svět jí leží u nohou. Samozřejmě, že bych Miss Aerobik letos režírovat nemohl. To musí udělat nějaký velký professionál. Ale psát bych jí mohl, v tomto ohledu jsou na mne prý dobre reference. Domlouváme se, že obratem upravím a pošlu bodový scénář podle jejich připomínek. I tady v Miss Aerobik  jedna éra definitivně skončila. Těžko soudit jaká byla,  a těžko soudit jaká bude ta éra, která přijde. Mizím na schůzku do 02 Areny. Jevgenij Pljuščenko se brzy probruslí až tam. Sotva stíhám přejet na obhlídku Energy Globe Award do Veletržního paláce. Aby se to nepletlo, tak nejdřív doklušu k tomu Průmyslovému na Výstavišti. Jsem debil. Na poradě štábu dostávám anglicky napsaný scénář, v kterém jsou úhledně napsané německé poznámky, tak aby scénárista přesně věděl, co chce napsat, když to pak překládá. Mám nového kolegu. Zatím je virtuální. Jmenuje se Oliver Spiecker a oproti mým scénářům, se ty jeho realizují po celém světě. Mám také novou moderátorku, s kterou budu pracovat. Jmenuje se Désirée Nosbusch a její podrobný profil na mě vyskočí z německé wikipedie. To se mi udělá špatně poprvé. Dostávám ještě hromadu nákresů scény a úkoly, s tím, že dostanu také veškerou odbornou korespondenci, abyc se v projektu orientoval. Ještě, že mám sestřičku žijící v Londýně. Vypadá to, že mi pomůže s přesnými formulacemi i odborným "režisérským" slovníkem, který si budu muset za pár dnů narvat do své okoralé hlavy.

 

26.3.

Ráno v deset konečně schůzka s Gustavem Oplustilem. Máme si toho docela hodně co říct, tak se zdržuji skoro do jedné odpoledne a přebíhám na schůzku s Oťasem, kterou máme překvapivě nejdřív v Bredovském dvoře s jeho přáteli právníky a majiteli restaurací. Zavítá sem take Miloš Zapletal s Hankou Hotovou, který vzpomíná jak pro něj má sestřička Jolana minulý týden tlumočila v Londýně. Přesouváme se tramvají na Výstaviště do Holešovic, kde nás čeká šéf restaurace Pražan Arnošt Soldán. Domlouváme, že bychom se po dvaceti letech mohli vrátit na místo činu a zahrát na venkovní scéně téhle restaurace. Přesně tam, kde nás v říjnu 1989 objevil Zdeněk Podskalský. Pak se přesouváme na Kulaťák za Tomášem Jelínkem a snažíme se ve třech zformulovat obsah nového koncertního představení Patroly. Jde to ztuha, jak už to chlapíkům po čtyřičítce chodívá. S Oťasem pokračujeme do divadla Semafor na představení "Šlitr s námi a zlý pryč". Je to nádherná a hladivá semaforská klasika, potěší mnoho písní a výkonů, snad za všechny Svatební košili z Kytice a nádherná směs největších hitů Jiřího Šlitra, kterou si pan Suchý pro sebe a pro Jitku Molavcovou nově a velmi vtipně přetextoval. Naše nadšení nebere konce ani po třetím přídavku. Cestou domů potkám ještě Jiřího Suchého a pak se ještě zakecám s ředitelem divadla Vaškem Markem.Máme si o čem povídat.

 

27.3.

A je tady realita s názvem Barrandovská střižna. Pokračuji ve zpracování hromady kazet.  Dnes bych měl s celým výběrem konečně finišovat. Vyzvedávám si zadání na tendr na scénáře pro tyhle letní střiháky. Chci to zkusit také s Honzou Rokůskem, myslím,  že by mu tohle šlo od ruky a honoráře za devět scénářů by pro něj nebyly k zahození. Ostatně jsem domluveni, že si zítra u mne vyzvedne tři DVD jako podklady pro scénáře pro první tři díly, stejně jako originál zadání z dílny Radka Bajgara, taky, že podepíše smlouvu na scénář Fotbalové jedenáctky, abych jí mohl podepsanou dopravit Honzovi Nejedlému. V šest se scházíme opět v sidle firmy GoJa. Sestava je stabilní: Jirka Adamec, František Janeček, Filip Janeček, Petra Benešová a já. Definitivně opouštíme slovenkou partu a nahrazujeme jí skupinou zpívajících herců: Zlata Adamovská, Jan Štastný, Dalibor a Adéla Gondíkovi, Jiří Krampol, Katka Brožová, Petr Vondráček, Daniela Šinkorová, Sabina Laurinová atd. Atd. Táňu s Filipem čeká další týden telefonování a shánění. Domlouváme take gratulanty. Jirka Adamec ale spěchá na Kavčí hory na projekci Miss dvacetiletí, kterou moderují Karel Gott a Lucie Bílá, takže skoro na hodinu osiříme. Vezu si domu hromadu úkolů.

 

28.3.

Schůzky u mě doma. Nejdřív s Honzou Rokůskem nad všemi úkoly, pak s Jardou Topercerem, kterému předávám Master CD Patrola Šlapeto Best Of . "Ručičky nebojte se... 20 let". Domlouváme i další možnou spolupráci. Např. Na některých DVD, která by se mohla realizovat ještě tento podzim. Skoro jsem zaržál, když mi došlo, že bych je mohl režírovat. Usínám s tím, že vůbec netrénuju angličtinu a němčinu a čtrnáct dnů jsem neměl v ruce kytaru. Naštěstí už snad nebudu muset do vězení v Barrandovské střižně.

 

29.3.

Neděle na psaní. Nikdy mi nedošlo kolik protikladů je schováno ve významu spojení: "pracuje na volné noze". Ta vezeňská koule, kterou na té volné noze mám, respektive na obou, mne i v neděli vyhání z postele,  a žene mne k počítači a telefonu, pracovním prostředkům naší podivné doby. Pořád nedokážu přesně zachytit ten pocit zvláštní samoty, kterou v téhle chaotické době mám. Ano, mluvím denně i se stovkou, někdy s dvěma stovkama lidí, ale vlastně jen pořád vyřizuji nějakou agendu a snažím se posunout věci a plnit úkoly, kterých mám plný diář. Je tohle cesta, kterou chci jít ?

 

So, so you think you can tell Heaven from Hell, blue skies from pain.
Can you tell a green field from a cold steel rail? A smile from a veil?
Do you think you can tell?

 

And did they get you to trade your heroes for ghosts? Hot ashes for trees?
Hot air for a cool breeze? Cold comfort for change?
And did you exchange a walk on part in the war for a lead role in a cage?

How I wish, how I wish you were here.


We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
Running over the same old ground. What have you found? The same old fears.
Wish you were here.

 

V noci horečka, záchvaty kašle.

 

30.3.

Ráno sraz ve studiu Bomton s majitelem Karlem Kadlecem, uměleckou ředitelkou Romanou Tinglovou a producentem Petrem Šiškou. Tématem je Bontom Cup 2009. Po hodinové schůzce vykupuji část nejbližší lékárny. Zkusím být alespoň dva dny doma. Přesouvám zatím schůzku s Jiřím Suchým a Vaškem Markem, stejně jako schůzku s Honzou Nejedlým. Snažím se zakousnout do korespondence k Energy Globe Award. Navíc zjišťuji, že mne Petr Soukup neskutečně chválí. Takže horečka se střídá se zimnicí.

 

Petr Oliverovi: „I send you in annexe new title-page because the television production dasn‘t make Czech Television but my agency Hvezdy na Vltave. The director is except me Radan Dolejs. We make all our projects together a lot of years. We will prepare all for this projekt together, but first day I'll be in Czech Television. Seven years I make on Easter Monday Czech variation of BBC charity project Help for Children. It is one from the bigest projects Cezech Television in year. Radan will be direct all rehearsals and the second day we will be there together. Radan will be in the Hall and I will be in tv direction room. Radan comes to our next meeting on Wednesday. Don't worry Radan is very experienced, about last 15 years in big tv shows specially."

A do mého černého notýsku Moleskine přibývají nové termíny a fráze:  Live On Tape - živá nahrávka, Music Overlap - hudební podkres, Kamera Crain - Kamerový jeřáb, Raw Footage - syrová stopáž, Také - záběr, Dolly Track - kamera na kolejích - česky „myš", Dolly Grip - její obsluha, Cutting Room - střižna.

Usínám s notýskem pod hlavou.

31.3.

Líp mi teda rozhodně není. Polykám všechny ty prášky, piju čaje a zapisuju si do notýsku další termíny: Dress Rehersal - Generální zkouška, Wireless Truck - Přenosový vůz, All to Return to Stage - všichni se vracejí na pódium, Voting - Hlasování,  Partial Take - Polodetail, Kamera Movement, Kamera Motion - pohyb kamery, Telepromter, Autocue - čtecí zařízení, Start And End Of The Rehersal - začátek a konec zkoušky, Screening - Projekce, Markings, př. Marks - značky na pódiu, Entrance - Příchod, Short Talk - krátký projev atd. atd.

Začínám se prokousávat scénářem:

 

".....VIDEO:

OPENING CREDITS „ENERGY GLOBE"

ICONS PRAGUE ...

MUSIC OVERLAP

CAMERA CRANE LIVE:

CAMERA FLIGHT OVER INTERNATIONAL AUDIENCE

IN THE TRADE FAIR PALACE ... HOMING IN ON STAGE

 

 

OFF-VOICE:

Ladies and Gentlemen,

today the world meets in Prague -

in the TRADE FAIR PALACE:

the ENERGY GLOBE WORLD AWARD 2009

presented by

DÉSIRÉE NOSBUSCH!

 

ENTER

DÉSIRÉE NOSBUSCH (DN)

MUSIC OVERLAP

SCREENS: ICONS ENERGY GLOBE Slomo, Stills ...

DN:

WELCOME

Hello ... Dobry Den ... Good Afternoon ...

Bonjour ... Buenos Dias ... Guten Tag ...

...

And a warm welcome to the world's greatest award

for renewable and sustainable energy!

It's the night of the grand finale.

796 entries from 111 countries

each of which could make this planet a better place -

from these, 15 nominees were shortlisted

for the ENERGY GLOBE WORLD AWARD -

great ideas around the globe: Sri Lanka, USA, Spain, Cuba, Tokio!

What we'll be seeing today is a genuine trip around the world!

And welcome to Prague, the „Golden City" at the River Vltava,

a European capital with a great history!

The place where past meets present........................................"

 

1.4.

Dopoledne O2 Arena schůzka nad show Králové ledové Areny III. Akce je za devět dnů. Přejíždím do Veletržního paláce na schůzku s celým týdem Energy Globe Award. Poznávám se konečně s paní  Cornelií Kirchweger, stejně jako s s presidentem a zakladatelem Energy Globe Foundation Wolfgangem Neumannem. Na místě je sice tlumočník, ale rozhovory přecházejí z němčiny do angličtiny bez ohledu na jeho tlumočení. Dělám si zápis z porady, kterému ale ne úplně přesně rozumímJ

 

Zápis ze schůzky 01.04.09. Veletržní palace, Energy Globe Award.

 

odevzdat klientovi 3 druhy záznamů

90 minut - poslat na internetový přenos, spojí se  zástupce distributora s P.S.

52 minut - hotovo do středy 15.4. do 12.00, u střihu bude zástupce distributora

15 minut - hotovo do 16.4. u střihu bude zástupce distributora

musíme mít 3 výstupní kazety (2 bez VO)

přenosový vůz musí zůstat po přenosu ještě 1,5 hod

zkouška umělců 13.4. od 12.00, New Deal dodá kdy kdo (děti cca 13.30)

žonglér Viktor má svého osvětlovače

6 lidí komparz na kamerové zkoušky

Halina Š. připraví časový harmonogram zkoušek

přidat 4 plazmy (T Servis?)

T Servis dodá vysílačky pro zázemí

 

Doma se nořím do textů scénáře a říkám si jestli to všechno není jen jeden velký Apríl.

 

 

 

2.4.

Úplně jsem zapomněl, že jsem Oskarovi slíbil dát dohromady CD pro charitativní CD Mosty, tak pečlivě píšu maily na všechna možná místa s tímto zněním...

 

Ahoj (či Přeji hezký den...)

Obrátily se na mne dvě dámy z Nadačního fondu Genáček, paní Radmila Gavorová a Kamila Stroinová s prosbou o pomoc při realizaci neprodejného pamětního CD s názvem „Umělci Mostům II". První CD „Umělci mostům I" jim pomáhal v roce 2003 produkovat, respektive sestavovat Michal David. Určitě bych měl zájem alespoň o jednu tvou (vaši) píseň... Připojuji část dopisu a komplet dopisu z Nadačního Fondu Genáček.

Mějte se hezky

R

 

„...Tímto  si  Vás  dovolujeme požádat o podporu desátého ročníku akce Mosty. Jednou z dalších možností podpory je spolufinancování vydání pamětního CD s názvem „Umělci Mostům II" . CD bude neprodejné a část vydání by bylo poskytnuto pro účely Vaší společnosti. V případě  podpory lze tuto řešit uzavřením Darovací smlouvy, v dalším případě  rovněž  Smlouvou o poskytnutí služeb (reklamní plnění) .Rádi bychom navázali na tento dopis možností osobního setkání.

Předem Vám tímto děkujeme za podporu , kterou tak přispějete k úspěšné realizaci projektu Mosty."

 

S pozdravem, poděkováním a úctou                                                                                                   

Gavorová Radmila, Stroinová Kamila

Nadační fond Genáček

 

Připadám si trochu jako trosečník, který rozesílá své vzkazy v lahvích na širé moře. Večer se ptám Honzy Rokůska, kde jsou tři scénáře tři střiháky. Posílá mi naprosto zmatený text jednoho, který je montáží všech tří. Beznaděj.

 

3.4.

Ráno čekám na scénáře od Honzy. Poslední mi přijde v 8´07´´ ráno. V deset měly být vytištěné v obálce u příslušného šéfa na Barrandově. Praha je ucpaná a neprůjezdná.

Tomu se říká vidět zadní světla odjíždějícího vlaku.  Dřina, naděje, zklamání.....

Pak celý den nad scénářem ENERGY GLOBE WORLD AWARD...

Večer mi prvně volá scénárista Oliver Spiecker. Jsem zmatený jak lesní včela a prosím ho, jestli bychom si technické věci přeci jen raději nevyřídili mailem:

 

Oliver: Hello radan,

as requested in our conversation a minute ago:

are you (or your agency of course) preparing the scripts

for the camermen and staff? as we call them: "kamera-ablauf" und 

"kurzablauf" ...

in other words: i just deliver the script as usual.

the latest version also contains the description for the screens and 

LEDs

(as irena requested ...),

later this week you get the exact audiojingle list integrated.

(as petr requested ...)

which format you need for the LEDs: digi beta or DVD HD?

and what i asked petr already:

we meet on 11th at 9pm: you, petr, désirée and me

to go through the whole show with a nice budweiser ...

thanx,

have a nice weekend -

oliver!

 

 

Radan:

Hello Oliver, thank you for your mail, I will try to reply straight away. I appologize for asking for everything in writing but I wanted to avoid misunderstanding stemming from my less then perfect English. The show is very important to me. I like what it's about and I enjoy working with the team which I have got to know so far. To add to that, Petr has been a good working partner of mine for quite a while in this beautiful and adventurous line of work. When you and I have more time we should have a chat.                                                    

Now, regarding your mail: The whole team, including the cameramen and the technicians will receive a czech version of your updated script. It would be good if it's already a version containing the screen and LED content and it would also be good if it could contain the list of integrated audiojingles. During the rehersals I will go through the individual sections of the script point by point with the relevant team members. I will discuss with Peter which format will be necessary for the LED, whether digi Beta or HD DVD.              

Please, if you have any ideas or suggestions, do not hesitate to contact me. When do you think you might have the final version of the script? I am only asking because it will have to be translated into Czech for the TV team.                  

Have a lovely weekend. Looking forward to meeting you. Radan

 

Tím jsem se úplně vyčerpal.

 

4.4.

Dochází mi, že mi v tuto chvíli pomůže jenom dril. Peru do sebe slovíčka, procházím tabulky nepravidelných sloves, trénuji krátké věty. Rovnou se snažím přemýšlet alespoň trochu i německy.

Zdevastovaná a líná hlava to moc nebere. Honzík dneska zase jede na Zatlanku, dělat další tréninkové testy pro přijímačky na gymnázium. Říkám si v duchu, uč se hochu, ať na starý kolena neskončíš jako táta. Ale nehodlám to jen tak pustit. Na Skypu mám JUDr. Janečka, který se mne zdvořile ptá jak mi jde psaní scénáře k 70. Karla Gotta. Mám v hlavě a na kartičkách vymyšlenou asi tak třetinu. Poprosil jsem Honzu Rokůska o pomoc s přepisem stovek textů písní Karla Gotta, z kterých tu celou show stavíme.

 

5.4.

Střídám psaní a učení se termínů a slovíček.  Do toho všeho mi přeposílá Pepi Lustig mail od Thomase Haslera, kteremu se povedlo přesvědčit partu amerických filmařů, aby začala psát scénář celovečerního filmu o Karlu Hašlerovi. Že bych i tady přišel s křížkem po funuse ?

 

".... Yesterday I met with the script writer who has drafted a 10-page outline of the story as a first step.  He plans to write a scene where my mother and father meet by the weekend when we have the big meeting.  I've also heard that there will be a preliminary effort at ideas for a music score for the movie!   They're using videos from YouTube of the 04 concert organized by Radan as their inspiration...."

 

Na www.youtube.com se seznamuji s účinkujícími na ENERGY GLOBE WORLD AWARD:

 

One of our great film classics tells the story of a Czech patriot

and freedom fighter: "CASABLANCA".

If a French-Belgian pop star picks precisely that hero

for a stage name this must be a sign of great admiration.

The name is as unusual as she is herself: Her life and her career

are a crossover between cultures. By the way, the two of us have

at least one element in our biographies in common:

We have both MC-ed the EUROVISION SONG CONTEST.

Now, if that wasn't a life changing experience ...

Here is VIKTOR LAZLO!

 

Mimochodem, aby se to nepletlo VIKTOR LAZLO je černošská zpěvačka. Tímto zjištěním pro mne končí tento týden.

 

6.4.

Ráno v 9:00 schůzka v 02 Areně. Téma: Králové ledové Areny III. Jevgenij Pljuščenko, Edvin Marton a spol. Z českých umělců vystoupí Jiří Korn s písní "Miss Moskva", kterou bude připravená speciální choreografie a Ilona Csáková, která zazpívá "Malou vílu" ze svého nového CD. I na tuto skladbu se chystá speciální choreografie na ledě. V Blesku dnes vychází podivný článek o vystoupení Karla Gotta v této show, kde jsou zveřejněny honoráře všech zúčastněných, tedy i ten jeho. Mě je okamžitě jasné, že po tomhle Karel nevystoupí. Začíná smršť telefonátů, kdy mi až do večera nepřetržitě zvoní mobil. Přemýšlím, co asi tak udělám. S Karlem Gottem bylo naplánováno finále celé show na píseň Den slávy (původně Moment Of Glory od Scorpions). Ale všechno bude asi jinak. Mám možnost odletět do Torina na zítřejší tamní premiéru celé ledové show, nebo zůstat v Praze a něco do čtvrtka vymyslet. Promýšlím světla a řazení čísel. Producentka Marta Majorová mne důrazně varuje před arménským manažerem a režisérem Ari Zakarianem. Nemohu si to jméno zapamatovat.

 

7.4.

Celý den mi někdo volá a ptá se, zda v O2 Areně vystoupí Karel Gott nebo ne. Zdvořile odpovídám, že nevím, že to musí vědět jen on sám, JUDr. František Janeček z jeho mateřské agentury GoJa a producentka celé akce paní Marta Majorová. Mě naopak volá Karel Gott a chce se zítra sejít nad vším, co už mám ymyšleného pro koncert k jeho sedmdesátinám. Takže zanechávám práce na přípravě ENERGY GLOBE WORLD AWARD, lhostejni mi na chvíli jsou i Králové ledové Areny III. Píšu přehledně stavbu celého večera KG 70 a vše, co se bude pěvecky týkat přímo Karla. Končím v půl třetí ráno. Úplně jsem zapomněl na to, že je mi zle, neboť mi bylo ještě hůř.

 

8.4.

Ráno mi připomínají z Miss Aerobik, že dnes večer je důležitý večírek se sponzory a patrony nového ročníku. Pochybuji, že se tam objevím. Producentka Marta Majorová svolává na večer poradu na řešení případného krizového řešení celé show Králové ledové Areny III. Odpoledne trávím na Bertramce s Karlem Gottem. Vypadá spokojeně, ve dvou případech měníme píseň. Bohužel se do téhle show stejně všechny jeho hity nevejdou. Při mém odchodu vypadá Karel spokojeně. Vysvětluje mi, že jediným důvodem proč zítra v O2 Areně nevystoupí je ten pondělní článek v Blesku, který prozradil výši jeho honoráře. Přejíždím na poradu k zítřejší ledové show. Končíme po 23:00 hod. To už na večírek Miss Aerobik nemá smysl jezdit.

 

Kde jsi můj bláznivý démante ? Potřeboval bych, aby si zítra zazářil.

 

Remember when you were young, you shone like the sun.
Shine on you crazy diamond.
Now there's a look in your eyes, like black holes in the sky.
Shine on you crazy diamond.

You were caught on the crossfire of childhood and stardom, blown on the steel breeze.
Come on you target for faraway laughter, come on you stranger, you legend, you martyr, and shine!

You reached for the secret too soon, you cried for the moon.
Shine on you crazy diamond.
Threatened by shadows at night, and exposed in the light.
Shine on you crazy diamond.

Well you wore out your welcome with random precision, rode on the steel breeze.
Come on you raver, you seer of visions, come on you painter, you piper, you prisoner, and shine!

 

 

 

 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat